top of page

CYOD
Choose your own device

Fleksibel firmatelefon ordning, giver gladere medarbejdere!

I kan som arbejdsgiver give jeres medarbejdere adgang til selv at vælge deres arbejdstelefon via samme koncept som en bruttolønsordning.

 

Det betyder, at medarbejderen kan opgradere firmatelefonen og samtidig få mulighed for at købe tilbehør, hvor prisen fratrækkes i din bruttoløn før skat.

 

I som virksomhed og arbejdsgiver, kan selv give medarbejdere adgang baseret på deres ansættelsesforhold og præferencer.  Det betyder de vil få adgang til en af følgende muligheder:

 

A – Standardtelefon (kun arbejde)
Denne mulighed er for dem, der foretrækker at have en separat telefon til arbejde og privatliv. Denne telefon bør ikke bruges til andet end arbejdsaktiviteter. Standardfirmatelefon tilbydes gratis, og den kan fornyes efter hvert andet år.

 

B – Standardtelefon (arbejde og privat) – beskatning af fritelefon
Denne mulighed er for dem, der foretrækker at have én telefon til arbejde og privatliv. Standard firmatelefon tilbydes gratis, dog indberettes den skattepligtige værdi af fri telefon 266,67 kr./måned (2024) til indkomstbeskatning. Her har du mulighed for at frikøbe den efter 2 år, og beholde den privat (give videre i familien måske)

 

C – Opgraderet telefon (arbejde og privat) – beskatning af fritelefon
Denne mulighed er for dem, der foretrækker at opgradere til en specifik firmatelefon baseret på deres personlige præferencer. Telefoner kan vælges fra en bred vifte af udvalg, f.eks. den nyeste version af iPhone.

Virksomheden giver dig tilskud pr. måned svarende til standard firmatelefon over 2 års periode. Medarbejderen får her mulighed for at vælge enten 12 måneders perioden (halvt tilskud årligt) eller 24 måneders periode. Prisforskellen mellem standard firmatelefon og opgradering vil blive trukket fra din løn før skat over medarbejderens valgte periode. Medarbejderen skal indberettes af værdi af fri telefon 266,67 kr./måned (2024) til indkomstbeskatning.

Denne løsning er den mest valgte, fordi de giver mulighed for frikøb efter valgt periode, men endnu mere fordi medarbejderen får mulighed for at vælge tilbehør, som f.eks. headset, covers, ladere og m.m.

 

Fælles for alle er, kontrakterne/aftalerne er bindende og ikke kan fortrydes, når bestillingsvinduet lukker.

 

Kontrakten er bindende og kan ikke fortrydes, når den er behandlet.

 

Alle telefoner kommer med All-Care løsning – se mere her (https://www.mefo.dk/all-care). Derudover er der ved frikøb 2 års reklamationsret, dog ikke gældende på tilbehør (her stopper reklamation ved frikøb)

 

Vælger medarbejderen mulighed A, så vil denne også kunne benytte mulighed for at bestille en telefon igennem den ”almindelige” bruttolønsordning, men vil så fremover blive indberettet på den skattepligtige værdi af fri telefon kr. 266,67 kr./måned og det samme gælder for øvrige medarbejdere uden firmatelefon i dag.

Vil du høre mere om at lade dine medarbejdere selv at vælge sin firmatelefon - klik på kontakt os, så kommer vi retur til dig indenfor 2 dage.

bottom of page